Nieuwe updates

Twee updates op de lijst waarvan eentje echt noodzakelijk is en de andere niet. Maar stiekem is elke update toch noodzakelijk?

Een van de belangrijkste vloeistoffen is de koelvloeistof. Zonder deze vloeistof wordt de motor te warm en gaat daardoor kapot. En die vloeistof gaat door een rubberen leiding die kapot kan gaan. Nou zo’n leiding heb ik. Nu kan ik alleen de hoognodige leiding vervangen en dan ben ik klaar. Maar het oog wilt ook wat dus ik ging alle koelvloeistofleidingen van rubber vervangen voor blauwe siliconen. Siliconen leidingen zijn wat dikker en steviger, maar nog belangrijker is dat ze niet uitzetten.

Om deze leiding gaat het echt. Je ziet hier een opgezette leiding die lijkt op knappen te staan. Dat risico wil ik niet nemen en ga hem vervangen voor de nieuwe siliconen leiding. Deze keer kon ik weer terecht bij Simon op zijn werk. Samen gaan we alle updates doen. Merendeels doe ik zelf, maar met de andere update heeft Simon al ervaring mee. En dat is kennis.

Nadat alle vloeistof is opgevangen is het tijd de leidingen los te maken. Sommige gaan wat makkelijker dan de anderen, maar uiteindelijk zijn ze er allemaal uit. Terwijl ik hiermee bezig ben is Simon de circulation valve aan het demonteren. Tijdens de tuning bij BR performance bleek dat die niet helemaal goed z’n werk deed.

En dat klopt ook. We constateerden dat er heel veel speling zat in de klep. En dat zorgt ervoor dat hij de turbo druk niet goed kan vasthouden.