How low can you go?

Toen ik de RS kocht was hij al heel flink verlaagd met een schroefkit en dempers van KW. Dit vond ik erg vet om te zien en dat beeld bleef maar in mijn hoofd rondspoken. Dus vandaar dat ik alsnog de stap heb genomen. Alleen nu niet zo extreem en nog met de originele dempers.

In de eerste instantie was het de bedoeling om samen met m’n RS-maatje Simon alleen de olie van de versnellingsbak te verschonen, maar we begonnen eerst met de vering want dat zou wat meer werk zijn. Gelukkig konden we terecht bij Simon z’n werkgever waar we lekker warm en droog stonden. Waarvoor ik zijn werkgever via deze weg nog wil bedanken.

We hebben niet van alles een foto kunnen nemen of vergeten, want anders zou het niet opschieten. We maakten eerst alles aan de bovenkant los en als eerste deden we voorkant en dat ging niet helemaal van een leien dakje. En en ander zat flink vast en wilde gewoon niet los komen. Maar na goed en logisch nadenken vonden we de oplossingen voor de problemen. Uiteindelijk gingen de oude veringen eraf en de foto laat het verschil zien tussen de veren.
Ze zijn ongeveer even hoog, maar bij de Eibach zit een extra wending.

Nadat de voorkant gedaan was gingen we de achterkant doen. Ik kan jullie vertellen dat die stukken makkelijker en sneller ging. Helaas geen foto’s genomen. Alle banden er weer op en begonnen we aan de olie. Ik had al een en ander aan tips gekregen van JeffreyP. Allereerst de tip om een aangepaste dop te maken omdat je er anders gewoon niet goed bij kwam. Simon maakte hem eerst korter, maar dan kon de sleutel er niet meer tussen. Dus hij is zo geslepen dat een steeksleutel 19 er op kon.

Dit aangepast te hebben gaf een goed resultaat en we maakten eerst het bijvulpunt los. Want stel dat die niet los kon en we hadden het aftappunt wel los gekregen hadden we een probleem gehad.

En wat een troep kwam eruit. Is toch geen zuivere olie meer. Oordeel zelf maar.


Thee en koffie

Even nog een foto gemaakt van hoe het was en hoe het is. Zelf vind ik dat je het aan de voorkant het meest ziet..

Totaal plaatje na

Eibach Pro-Kit E10-35-016-09-22 voor Ford – Focus II (DA_) – 2.5 RS – 08.09 –

De Pro-Kit verlaagt het zwaarte punt van de auto en verminderd het uitveren van de auto bij acceleratie en natuurlijk het inveren bij het remmen. De Eibach Pro-Kit icm grotere velgen en sportievere banden is de garantie voor een optimale performance look doordat de ruimte in de wielkasten sterk wordt verminderd.

Eibach Pro-Kits worden door de Eibach ingenieurs zo geconstrueert dat u maximale optiek en performance hebt zonder op veiligheid of comfort in te leveren.